.:: Followers ::.

:: Secebis Hati Yg Sukar Di didik :;.

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang ♥

"pakaian tak melambangkan perangai dan tingkahlaku….kalau nak tahu….ramai perempuan yang pakai tudung labuh nampak aje sopan…tetapi sebenarnya mereka nilah yang berperangai jahat…mereka hanya berselindung di sebalik tudung mereka…. Tu hipokrit namanya”


Dulu pun kita macam dia, tapi tak de pun sampai labelkan mereka macam tuh!

Oh Allah, Get bored, I get bored, I get bored. Bosan betul dengar ayat ni!

Sekurang-kurang nya kami menutup aurat,dosa tidak menutup aurat adalah termasuk di dalam dosa besar kerana perbuatan mendedahkan aurat itu akan membuka pintu kepada zina. Islam mengatakan, fitnah yang membuka pintu zina itu adalah banyaknya berpunca dari wanita yang tidak menutup aurat dan menjaga kehormatan mereka.

Tapi manusia ini, kalau dah jahil, jahil juga. Boleh pula tafsir ayat quran ikut akal sendiri..

"Firman Allah lagi yang bermaksud: “Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (ketika mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah al-Ahzab, ayat 59).’ "

Katanya, “ Allah suruh isteri-isteri nabi dan anak-anak nabi sahaja tutup aurat, so, kita yang bukan isteri nabi dan anak tak wajib..”

Allahuakhbar, hati ini meronta sakit. Nak marah pun susah, sebab yang cakap itu seorang yang jahil ilmu,cuma doakan semoga ALLAH memberi taufiq dan hidayahnya untuk berubah.

Unfortunately, she have misinterpret the verse and understanding it out of its context, Hakikatnya, sebagai hamba Allah SWT dan pengikut Rasulullah SAW, kita diajar untuk selalu kembali kepada Al-Quran dan Al-Hadith untuk mendapatkan kepastian tentang keharusan itu mengenai sesuatu perkara.

dalam kes ini, menutup aurat termasuklah kepala, rambut, leher, dan dada amat diperintahkan bukan sahaja untuk isteri-isteri nabi tetapi juga kepada semua wanita Islam. Ia tidak hanya adat, tetapi ia merupakan satu perintah agama. Ia juga sangat jelas dinyatakan dalam ayat di atas yang mana ia disebut “serta perempuan yang beriman”

Therefore whoever claims they are muslim, they are obliged to uphold and stick to the decree in the verse.

“Wanita bertudung pun seksi, berzina, bergaul bebas dan banyak lagi”

"In fact, we too are well-behaved, we do not bother others, we do not backbite and we stay away from bad things" The woman added.


Is it true that the external appearance does not matter in Islam??

“Ya, sebab ada hadis sahih Nabi s.a.w : "Sesungguhnya Allah tidak melihat makhluk fizikal anda, rupa luaran dan hartakamu, tetapi Dia melihat hati dan amalan kamu" (Riwayat Muslim).”

Sedih melihat dia berhujah, easily throw out hadith in supporting their whims, sesungguhnya, mereka hanya menggunakan Islam dalam perkara yang memberi faedah kepada mereka.

No one should mock any Islamic ruling or anything relevant to the ruling.

Nabi SAW bersabda :-

" Sesungguhnya seorang hamba yang bercakap sesuatu kalimah atau ayat tanpa mengetahui implikasi dan hukum percakapannya, maka kalimah itu boleh mencampakkannya di dalam Neraka lebih sejauh antara timur dan barat" ( Riwayat Al-Bukhari, bab Hifdz al-Lisan, 11/256 , no 2988)

I am indeed wordless, dumbfounded, speechless ! Breathtaking shot !

Sedih :(


No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...