.:: Followers ::.

.::Recent Visitors::.

Ujian Iman.

Jangan nikahi wanita kerana JUBAH dan TUDUNG LABUHnya. tapi nikahilah kerana AGAMA dan IMAN nya.

Salah satu ciri wanita yang perlu di cari mengikut Nabi adalah AGAMANYA, bukan PAKAIANnya.

Selalunya yang zahir atau luaran akan di nilai dahulu dan kemudian barulah dalaman. Masa jahil tak ada orang ambil tahu, dah pakai Jubah & tudung labuh, ramai pula yang mendekati. Ujian Iman.

dan Moga ALLAH redha (~_~)




(Surah al-Mu'minuun 23:107)(Surah al-An'aam 6:28)



"Robbanaa akhrijna minha fain udna fainna zolimun"

"Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami dari neraka ini (serta kembalikanlah kami ke dunia); setelah itu kalau kami kembali lagi (mengerjakan kufur dan maksiat), maka sesungguhnya kami orang-orang yang zalim."


(Surah al-Mu'minuun 23:107)


"Bal bada lahumma kanu yukhfu na min qoblu walau ruddu la-'adu lima nuhu 'anhu wain nahum lakazibun"

"Mereka mengatakan yang demikian bukanlah kerana hendak beriman) bahkan setelah nyata kepada mereka apa yang mereka selalu sembunyikan dahulu; dan kalau mereka dikembalikan ke dunia sekalipun, tentulah mereka akan mengulangi lagi apa yang mereka dilarang dari melakukannya; dan sesungguhnya mereka adalah tetap pendusta."

(Surah al-An'aam 6:28)

Semantara kita masih bernafas, jom muhasabah diri.

HORMATILAH KAUM WANITA DUHAI ADAM~



♥ Bismillahirrahmanirrahiim ♥



~ HORMATILAH KAUM WANITA DUHAI ADAM ~


Akhlak seorang lelaki itu boleh dilihat bagaimana cara dia melayan wanita ..
Dan Akhlak seorang suami itu boleh dilihat bagaimana cara dia melayan Isterinya ..

Seorang lelaki yang baik akan selalu menghormati wanita
Dan seorang suami yang baik akan selalu memuliakan isterinya

Seorang lelaki terhormat tak akan pernah mempermainkan wanita 
Dan seorang suami terhormat tak akan menyakiti hati isterinya


ARRIJALU QAWWAMUNA 'ALAN Nisa'i (lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita)


Maka bersikaplah sebagai pemimpin yang baik
Maka perlakukanlah kaum wanita degan baik
Maka bimbinglah kaum wanita degan baik
Maka hormatilah kaum wanita degan baik


* Bukan malah sebaliknya *


Mengajak wanita untuk melakukan kemaksiatan
Menjadikan wanita untuk dijerumuskan


Jagan sesekali mempermainkan perasaan orang lain walau pun sekadar basa-basi
Dan jangan suke meluahkan perasaan kepada seorang wanita walaupun ianya hanya sekadar basa-basi
Haram menjadikan wanita kekasih tampa berniat untuk menikahinya


dan ingatlah

Ibu yang paling kita hormati adalah wanita juga




Nak berdakwah BOLEH

Tapi pendakwahnya pun kene ikut ape yang di KHUDBAHKAN "

Jangan pulak kita berdakwah suke sangat meluahkan perasaan kepada kaum wanita "♥ ALLAH ALLAH ALLAHUAKBAR ♥

Allah. comelnya anugerah tuhan :)

bismillahirahmannirahim..

haaa.. tengok tak baby irma hasmie? comel lorh. alhamdulillah.. melimpah-limpah rezeki irma hasmie. Moga irma terus istiqamah dalam jihadnya. begitu juga kita. Manusia yang serba kekurangan. InsyaALLAh :)







Saya teraniaya.

Bismillahirahmannirahim. T_T

saya teraniaya, si polan itu mengambil kesempatan setelah saya mengerah tenaga menolongnya. what a big surprise.  Moga Allah membalas apa yang si polan itu lakukan pada saya dengan kebaikan. insyaALLAh saya takkan serik menolong orang walaupun saya di aniaya berulang kali. cuma perlu berjaga-jaga dan tak boleh tertipu dengan sebarang janji dari sesiapa.





ALLAH itukan MAHA PENDENGAR. ♥

Bismillahirahman nirahim (~_~)

Ada terbaca satu komen ni. Just terbaca. Dia kata "bersyukur pun post kat fb. Syukur kau tu sekali dengan riak tau. Apelah!. " -(tidak di kenali).

Mak Aih. Kaso bebeno. Tapi Muhasabah untuk semua. Ada betulnya juga apa yg dikatakan pemuda itu. Bila kita rasa bersyukur,maka luahkanlah pada Allah. InsyaAllah peroleh lebih keberkatannya. Kalau post kat fb,orang boleh kata riak. Maka,Allah sahaja lah satu-satunya tempat pengaduan yang paling sesuai. ALLAH itukan MAHA PENDENGAR. ♥




ALLAH itukan 
MAHA
 PENDENGAR.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget