.:: Followers ::.

~Di sebalik tabir hati...~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang~

kali pertama...
mata ini melihat satu kisah...
yang buat aku diam membisu...
membiarkan hati mentafsir sendiri...
ada baiknya... kalau aku menjadi sepertinya...
meletakkan diri sepenuhnya pada ILAHI...

Ya Allah... sememangnya aku berserah pada-Mu...
Tapi...kabus hitam sentiasa berlegar di hati ini...
Aku hilang cahaya...
Aku rasa gelap gelita...
Aku terduduk sepi...
Memandang pada renungan yang amat jauh...
Tapi.. mungkin ia tak menjanjikan apa-apa...



Ya Allah ...salahkah aku yakin pada takdir...
Kerna aku jua cuba meminta....
berdoa...dan berserah...
Agar..semuanya kembali tenang...

Ya Allah... aku sedar siapa diri ini...
Aku sujud pada alas keinsafan...
Dan cuba membawa hati ini pada-Mu...
Tapi mengapa aku risau pada bayang sendiri...
Takut pada realiti yang akan merosakkan pentas selama ini...
Andai kisah ini benar...
alhamdulillah kupanjat syukur pada-Mu...
Tapi andai kisah ini sebaliknya...
Labuhkanlah tirai pentas itu...
Agar aku tidak bisa melihat lagi...
Melainkan kebesaran-Mu...
Kerna aku tau...sang pemilik sekeping hati ini... Ya Khalik... Ya Rabb....

Hanya pada-Mu aku meminta...

by: Riam_Belantara

No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...