.:: Followers ::.

JiwA SEmenTAra...........

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang ♥

Aku telah terlena oleh keindahan hidup ini

menatap dunia dalam keangkuhan
tertawa seakan esok tak ada penderitaan
dan melupakan apa yang menjadi pematuhan sesungguhnya
Langkahku semakin jauh dan jiwaku semakin terlarut
hingga meninggalkan norma-norma kehidupan
yang semestinya tidak aku tinggalkan
sampai dengan kemarin aku masih saja mengabaikan perintahMu

Kini saat Engkau menyentuh diriku dengan peringatanmu
Aku tak lagi mampu tertawa dalam penderitaanku
Langkahku terhenti dan tak mampu untuk berlalu
Keangkuhan merubahku dalam kehinaan
dan menyedarkan diri ini siapa aku

Ya Allah ..
Masih layakkah aku memohon padaMu
setelah semua yang telah aku lakukan
Masih layakkah diriku menjadi hambaMu
setelah aku mengabaikan perintahMu
Aku hanyalah setitik debu yang hina
yang penuh khilaf dan dosa
yang tersedar kerana gelisah dikala susah

Ya Allah ..
dihamparan kain yang lusuh jiwa ini tertunduk dan bersimpuh
Memohon ampun atas segala khilaf dan dosa
memohon petunjuk agar semua dapat berubah
dan berharap agar Engkau menunjukkan yang terbaik dalam hidupku

Engkaulah sebaik-baiknya Maha Pengasih dan Penyayang
Engkaulah sebaik-baiknya Penolong dan Pemaaf
Maka Ampunilah aku ..


No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...