.:: Followers ::.

.::Recent Visitors::.

.:: Ramadhan ::.



RAMADHAN semakin hari bakal meninggalkan kita. Bulan yang penuh rahmat, pengampunan dan dijanjikan pahala berlipat kali ganda bagi hamba-Nya yang mengikhlaskan pengabdian diri kepada Allah s.wt.

Apakah amalan kita sudah cukup rasanya untuk bekal kita di sana sekiranya ditakdirkan kita tak diizinkan Allah SWT untuk bertemu dengan bulan Al-Mubarak ini tahun depan??

Apakah kita sudah mula kembali k
epada tabiat sebelum Ramadhan dan meninggalkan tarbiyah dan amalan kita sepanjang sebulan lalu?

Apakah kita tidak rasai kesedihan Ramadhan akan meninggalkan kita di saat jutaan manusia saudara semuslim kita di seluruh dunia masih dicengkam kebuluran, peperangan dan kemiskinan?



Bersyukurlah dengan apa yang ada, kerana kita berhak untuk bergembira, cuma janganlah dilupakan amalan kita yang telah penat dikerjakan sepanjang Ramadhan.

Jadikan bulan yang akan menjelang sebagai azimat untuk kita teruskan amalan baik yang telah kita persembahkan kepada Yang Maha Esa.

Oleh itu rebutlah peluang dengan baki hari yang ada, setiap jam yang dilalui, setiap minit yang berdetik dan setiap saat masa yang berlalu untuk mempastikan Ramadhan ini menjadi Ramadhan terbaik untuk kita semua.

Didoakan Ramadhan ini bukanlah Ramadhan terakhir untuk kita, dan kita pasti mendambakan akan kehadirannya tahun depan..

InsyaALLAH. Aamiin. ♥












No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget