.:: Followers ::.

Ada apa dengan "Tudung Labuh"?


Ramai yang mengaku "saya nak pakai tudung labuh", kemudian bertanya "tapi bagaimana?".. Dan alasannya " takut la, takut tak leh istiqamah"

Actually,Apa yang nak di cari dengan tudung labuh tu?cuba kita tanya pada diri sendiri, tanya pada iman kita. adakah kerana kehendak iman? Rasanya tidak sebab tudung labuh do not measure iman. Sama juga dengan umur, berapa umur kita juga tidak mampu mengukur kematangannya.

Sesetengah orang mampu bertudung labuh dulu baru membenuk iman, kerana baginya, tudung itu boleh mencegah dirinya dan membentuk Imannya.

So, bagaimana dengan yang tidak mampu? apa yang kita cari dengan Tudung labuh ni ye? Sedangkan orang bertudung labuh ini,tidak semestinya dia baik, alim dan beragama. Tudung labuh hanya mengambarkan dia alim, baik ataupun beragama. Tapi hakikatnya.. perlu tanya diri sendiri lah! Dan ALLAH juga Maha Mengetahui.

Jawapan saya : KEHORMATAN. Jadi Muslimah sebegini terlalu istimewa di mata saya. Anak patung pun cemburu !




#sahabat yang ingin berhijrah, pakai tudung biasa pun takpe, asalkan menepati syarat. begitu juga dengan pakaian. Matlamat kita adalah membentuk IMAN, bukannya mahu di pandag tinggi oleh masyarakat kerana penampilan kita, sedangkan kita sama sahaja di sisi ALLAH.

Chill ♥










No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...