.:: Followers ::.

~Para Hijabistar!.. Hijabistar la sangat~



sebelum keluar rumah..
tolonglah tengok cermin..
bukan tengok cantik ke tak..
tapi tengok pakaian kita ni Allah suka atau Allah murka...

~~

Q.S. Al-ahzab : 36
"Dan tidaklah patut bagi laki-laki mukmin dan wanita mukminah, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka. Dan barang siapa mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata."





Copy dari syahirul.com

_______________________

Ustaz Hasrizal:

Allow me to say in bold and clear, some tudungs make the muslimah looked stupid (its a free country man. Im exercising my freedom of speech).

The responsible is not only to cover the aurah, kita juga ada maruah. Tutup aurat dengan fesyen yang kelihatan bodoh, memalukan Islam.

Pemakaian hijab yang huru hara dengan rupa bentuk yang menyanggah norm, adalah talbis iblis. Tipu daya iblis. Hijab, tetapi ultra tabarruj.

If you want to travel to Mekkah, why transit in Tel Aviv and Las Vegas? Choose Islam. Why confusing people with weird 'islamic fashion'?

Sesungguhnya hijab menjadi permainan wanita skrg. Sesuatu yang suci dan lambang taqwa berubah menjadi laughing stock atas nama open minded.

Hijab milik umat, milik Allah. Sebagai anggota umat, saya menyuarakan bantahan saya kepada fesyen yg memperbodohkan muslimah kita.

Saya bukan kolot, sudah lihat hijab dipakai merata alam. Dari Erzincan ke Tehran, Islamabad dan Nouakchott juga London, Paris dan Singapore.

Dan jauhkanlah diri dari orang yg jadikan agama mereka sbg permainan dan hiburan, dan mereka telah diperdayakan oleh kehidupan dunia (Q6:70).

Mana tudung taqwa, mana tudung nafsu? Lihat di http://t.co/3UAwdh4W dan tanya iman di hati.

Jika pemakai tudung pelik berdegil dgn kata, “biarlah, asalkan tutup aurat”, dia perlu terima kata-kata “biar bodoh, asalkan tutup aurat”.

Fesyen bukan kebodohn. Fesyen adalah seni. Dan Allah sukakan keindahan seni. Tetapi bukan semua kesenian seni. Jangan hina fesyen dan seni!

Saya komen sebab saya cemburu dengan perkataan ISLAM dan MUSLIMAH. Kalau pakai tudung bodoh, dan tidak kaitkan dengan Islam, saya diam.

Yang terus pertahankan tudung pelik2, saya takde kuasa menahannya. Namun audience saya akan terus diberitahu, jgn pakai ia atas nama Islam.

Tajuk baju ketat, lelaki pun pakaian entah apa2 dan lain2, itu tajuk kelas kita akan datang. Minggu ni kelas bersihkan hijab dari penghinaan.

Adik-adikku sayang, demi Allah, buanglah rasa marah, tenangkan diri, tanya isi hati, tudungmu datang dari iman atau dari nafsu?

Jika tudung itu iman, iman itu Quran, bilakah kali terakhir kalian membuka Quran untuk menilai cara diri berpakaian?

Saya sangat kecil dan remeh. Tetapi hijab adalah Quran. Allah memeliharanya 1400 tahun dan Allah akan hancurkan penghancur hijab.

Jika pejuang hijab pelik mahu bersatu menentang kita, moga Allah segera zahirkan akhlaq sebenar mereka di sebalik hijab fitnah itu.

Wallahi saya tidak kenal majalah, tak tahu vlog dan tidak personalize teguran saya kepada mereka. Jika 'mereka' marah, Allah bantu maknanya.

Kalau JAKIM tegur, nanti JAKIM dituduh kolot, ortodoks, outdated. Biar saya bersuara. Lagi pun ia hanya di Timeline saya. Anda yang sebarkan.

Anda nak dengar nasihat siapa bab tudung? Allah tidak akan bercakap. Rasulullah saw dah wafat. Cakap orang yang setuju? Yang tak setuju?

Saya tidak usik tubuh badan kamu. Saya tegur pakaian kamu. Tubuh milik kamu. Pakaian kamu kita kongsi dalam society.

Sekularis suruh ustaz buang tajuk hudud dari Surah an-Nur, hijabister suruh ustaz buang tajuk hijab dan aurat dari surah yang sama. Nafsu!

I respect women. My mom, my wife, my daughter, my prophet's wife and all solehaat. I love them and fight against those who corrupt them.

'Hijabisters' should know, some who hate you might laugh at you. I dont make fun out of you. Im advising what I believe is the truth.

If any of hijabister meet me, I dont judge you, you're my ikhwah. If you feel unease, meaning that you're battling your ownself. Not me.

Ya Allah, ramaikanlah syaitan menangis malam ini, ramaikan malaikat rahmat meneman kami. Fitnah akhir zaman amat perit, bagai bara digenggam.

hanguskan nafsu kami yang gelojoh mahukan dunia. hiasi kami dengan keenakan iman. lindungi kami dengan kebencian terhadap kemungkaran.

Semoga leteran semalam menyedarkan kita bahawa di era tudung jadi industri dan norm, masih ramai yg belum menutup aurat dan mengaibkan Islam.

Saya doakan yang terbaik buat Karangkraf. Majalah Hijabista boleh terus berkembang dalam inovasi FUNGSI di sisi fesyen, bukan lagi TABARRUJ.

Siri Tweet Hijab semalam menunjukkan cabaran dalam beragama kita bukan sekadar ilmu, tetapi mental distortion, iaitu kesalahan cara berfikir.

Overall, hijabister is only a presenting problem. The real problem involves belief system, worldview & value system. Back to Surah al-Kahf.

Pendakwah juga tidak mempunyai privilege untuk pilih nak buat kerja dakwah yang elegan atau memalukan. Sebab itu, hijabisters perlu disentuh.

“Only women should talk about woman’s stuff” is Jahiliah paradigm. Q9:71 commands us to take care each other, male and female, believers!

Saya tak rasa kecil hati, tertekan, malu, terhina, kelakar apabila diperli dan dikutuk hijabisters. Yg penting mereka 'terdengar' kata2 saya.



3 comments:

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...