.:: Followers ::.

Celakalah orang yang apabila di sebut nama Baginda tetapi dia tidak menyambut dengan selawat ke atasnya..

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. ♥




PERINGATAN : Sambutlah selawat Nabi di saat Nama Baginda di sebut. Celakalah orang yang apabila di sebut nama Baginda tetapi dia tidak menyambut dengan selawat ke atasnya..

“Sesungguhnya Jibrail (A.S) telah membisikkan (doa) kepadaku, katanya: Celakalah orang yang mendapati bulan Ramadhan tetapi dosanya tidak juga diampuni. Lalu aku pun mengaminkan doa tersebut. Ketika aku naik ke anak tangga kedua, dia berkata lagi: Celakalah orang yang (apabila) disebut namamu di sisinya tetapi dia tidak menyambutnya dengan salawat ke atasmu. Lalu aku pun mengaminkannya. Dan ketika aku naik ke anak tangga yang ketiga, dia berkata lagi: Celakalah orang yang mendapati ibubapanya yang sudah tua atau salah seorang daripadanya, namun mereka tidak memasukkan dia ke dalam syurga. Lalu aku pun mengaminkannya.

ulangan : " Celakalah orang yang (apabila) disebut namamu di sisinya tetapi dia tidak menyambutnya dengan salawat ke atasmu. Lalu aku pun mengaminkannya."

Perhatikan di sekeliling kalian terutama dalam majlis ilmu, nama Baginda semestinya akan di sebut berulang kali. Tapi, apakah respon di sekeliling anda? Diam bukan?. Maka, tegurlah mereka yang berada di sekelilingnya,jika tidak mampu maka tinggikan nada suara kalian supaya orang sebelah boleh mendengarnya dan insyaALLAH, mereka pasti mengulangi selawat tersebut.

_baiknya dari Allah, Kurangnya dari saya_

No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...