.:: Followers ::.

ilmu-ilmu ALLAH itu amat luas,

Dengan nama Allah Yang Pemurah Lagi maha Mengasihani ♥

Sememangnya ilmu-ilmu ALLAH itu amat luas, carilah ia kerana ia akan menjadi 'Nur' dalam kehidupan kita. DIA memberi ilmu kepada setiap hamba-Nya sama ada disedari ataupun tidak.

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu akan menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) sedangkan harta terhukum. Kalau harta itu akan berkurang apabila dibelanjakan, tetapi ilmu akan bertambah apabila dibelanjakan.(Sayidina Ali bin Abi Thalib)

"kalau sekiranya lautan menjadi tinta untuk menulis kalimat-kalimat Tuhanku, sungguh habis lah lautan itu sebelum habis ditulis kalimat-kalimat Tuhanku, meskipun Kami datangkan tambahan sebanyak itu (pula)". Surah Al-Kahfi: 109

Hidup tanpa ilmu Islam umpama badan tanpa roh. Jiwa manusia boleh mati disebabkan kekeringan ilmu agama. Akhirnya yang berjalan itu hanyalah makhluk manusia tanpa perasaan, hati dan arah tuju yang jelas.

Asifah Jiddan jika saya pernah terkurang dalam perkongsian ilmu dan terlebih dalam percakapan/pertuturan/penulisan. Selamat Berjuang sahabat-sahabiah sekalian . Buat lah sesuatu kerana ALLAH. Ma`assalaamah, doakan saya. Jazakumullahu khairan.


No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...