.:: Followers ::.

.::Recent Visitors::.

.:: Bersahabatlah kerana ALLAH ::.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Kemanisan bersahabat dan berukhwah itu akan semakin berkurang,berkurang dan terus berkurang dan akhirnya hilang kemudian di susuli dengan kebencian, kedengkian, kerakusan yang membuak-buak, sehinga apabila di sebut namanya hati akan terus membara dan lagi bertambah kebenciannya, sehingga apabila bersua sekali pun, mata ini di ibarat ada sesuatu yang menghalang,langsung tidak dapat memandangnya kerana kebencian..

Itu datangnya daripada syaitan laknatullah yang sedang keriangan bergelak tawa melihat kekalahan kita dalam mengawal hati. Maka beristighfarlah kepada ALLAH. janganlah bersahabat hanya kerana mahu menuntuk kamahuan dan kepentingan diri.

Bersahabatlah kerana ALLAH dan ilmu agama, serta hargailah kelebihan dan kekurangan yang ada padanya nescaya manisnya bersahabat tidak akan berkurang malah makin bertambah kerana ianya bermula kerana ALLAH..
Pencipta Yang Esa. Islam adalah bukan mengenai 'kami lebih baik daripada kamu'. Islam adalah mengenai 'biar saya tunjukkan kepada kamu sesuatu yang lebih baik..'.

Nabi Muhammad S.A.W bersabda

'Jika seseorang kasih kepada seseorang maka hendaklah dia memberitahu temannya'
(HR Abu Daud)

'Setiap hamba muslim yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuannya pasti akan didoakan malaikat dengan berkata engkau juga akan mendapat seumpamanya'
(HR Muslim)


No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget