.:: Followers ::.

.::Recent Visitors::.

Siapakah Kekasih Yang Tercinta Itu?

Bismillah..
Tiadalah hawa nafsu kecuali selalu menuruti apa yang di biasakan oleh yang bersangkutan. Jika dituruti kemahuannya, ia akan ketagihan dan jika tidak, ia tidak menuntut..


Apakah engkau telah melihat dirimu sendiri dan bertanya, sejauh mana engkau mencintai Rasullullah S.A.W.? Apakah engkau menyedari bahawa bukti cinta tersebut adalah melaksanakan apa yang telah di perintahkan oleh Rasullullah S.A.W. dan meninggalkan apa yang di larangnya?

Perhatikanlah kembali perasaan anda dan arahkanlah perasaan cinta anda, mula-mula ditujukan kepada ALLAH. S.W.T. kemudian kepada orang (Nabi S.A.W), yang telah menyelamatkan kita daripada kesesatan. Ingatlah selalu - bila anda menginginkan kedudukan yang tinggi di dalam syurga- suatu hadis dari Rasullullah S.A.W :

"Seseorang itu akan di himpunkan bersama dengan orang yang di cintainya" ( Hadis Riwayat Al-Bukhari)


Di antara bukti dan tanda pertama yang membuktikan cinta seseorang kepada Rasullullah S.A.W adalah dengan melakukan segala yang di perintahkan olehnya. Jadi, bagaimana seseorang menganggap dirinya telah menyintai Rasullullah S.A.W sementara dia sendiri melakukan sesuatu yang tidak di perintahkan oleh beliau, tidak mengikuti sunnahnya dan tidak pula mentaati petunjuk yang di bawanya.

dapatkan buku yang bercerita tentang Rasulullah S.A.W dan bacalah. Lihatlah betapa agungnya akhlaknya, betapa lembutnya tutur katanya, betapa lapangnya pintu kemaafannya, betapa besar rasa takutnya kepada ALLAH dan sifat zuhudnya pada dunia. Oleh itu, ubahlah akhlakmu agar serupa dengan akhlak Rasulullah S.A.W..

by : La tahzan

Peringatan buat diri ini dan sahabat

1 comment:

  1. Alhamdulillah...teringat satu hadith.."kefakiran akan mengejar orang yang mengasihi Rasulullah seumpama air yang mengalir menuruni lembah...."

    ReplyDelete

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget