.:: Followers ::.

.::Recent Visitors::.

Jangan Kufur Nikmat ALLAH

Dengan nama Allah Yang Pemurah Lagi maha Mengasihani ♥



Allah suruh kita "IQRA", So, mari kita BACA apa yang ALLAH nak sampaikan hari ni.

15 SYABAAN1433~

Bila susah, kita ingat ALLAH, merayu,berdoa, bertaubat, menangis-nangis, tapi bila ALLAH bagi nikmat Kesenangan, ada kita nak ingat DIA? kalau ada Alhamdulillah, tapi rasanya sudah fitrah manusia begitu. Bila senang pasti Ingatannya pada ALLAH tak sekuat ingatannya semasa susah.

Sebenarnya ALLAH dah tahu dah sifat keji kita ni dari awal-awal lagi.

89:15 "Dalam pada itu manusia tidak menghiraukan balasan akhirat), oleh yang demikian, maka kebanyakan manusia apabila diuji oleh Tuhannya dengan dimuliakan dan dimewahkan hidupnya, (ia tidak mahu bersyukur tetapi terus bersikap takbur) serta berkata dengan sombongnya: "Tuhanku telah memuliakan daku!"

41: 51 "Dan apabila Kami kurniakan nikmat kepada manusia, berpalinglah dia serta menjauhkan diri (dari bersyukur); dan apabila ia ditimpa kesusahan, maka ia berdoa merayu dengan panjang lebar"

44:15 "Sesungguhnya (kalaulah) kami hapuskan azab itu barang sedikitpun, sudah tentu kamu akan kembali (kufur ingkar)."


Nikmat ALLAH itu hanyalah UJIAN:

64:15 "Sesungguhnya harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian, dan di sisi Allah jualah pahala yang besar"

83 :15 "Jangan lagi mereka berlaku demikian! (kalau tidak), mereka pada hari itu, tetap terdinding dari (rahmat) Tuhannya.

67;15 "Dia lah yang menjadikan bumi bagi kamu: mudah digunakan, maka berjalanlah di merata-rata ceruk rantaunya, serta makanlah dari rezeki yang dikurniakan Allah; dan (ingatlah), kepada Allah jualah (tempat kembali kamu sesudah) dibangkitkan hidup semula; (maka hargailah nikmatNya dan takutilah kemurkaanNya).
"

Semua ini adalah kata-kata ALLAH dalam QalamNYA (AL-QURAN)

69:51 "Dan sesungguhnya Al-Quran itu adalah kebenaran yang diyakini (dengan seyakin-yakinnya)."

Dan ALLAH itu pemberi amaran yang nyata :

51:51 "Dan janganlah kamu adakan tuhan yang lain bersama Allah (dalam kepercayaan kamu), sesungguhnya aku diutus oleh Allah kepada kamu sebagai pemberi amaran yang nyata".

"Manusia itu tidur, apabila dia mati,barulah dia tersedar"- saidina Ali

SEMOGA ALLAH JADIKAN KITA HAMBA-HAMBA YANG BERSYUKUR









No comments:

Post a Comment

kata-kata anda amat berharga. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget